MINDFULNESS


Stress is onvermijdelijk, het hoort bij het leven. Hoe je ermee omgaat echter, is iets waar je invloed op hebt. Stel jezelf af en toe de vraag
 of wat je doet eigenlijk wel werkt voor jou.

 

Mindful zijn betekent dat je volledig met je aandacht in het hier en nu bent. Iets helemaal ervaart zoals het NU is, zonder verstrikt te raken in je gedachten erover. Met het beoefenen van mindfulness train je je aandacht om met meer afstand te kijken naar gedachten, gevoelens en wat er om je heen gebeurt. Dit is belangrijk omdat gedachten over het verleden of zorgen over de toekomst ons vaak stress of angst bezorgen. 

Het klinkt zo simpel en de kans is groot dat je het al eens hebt geprobeerd, maar dat het nog onvoldoende verandering heeft gebracht. Mindfulness vraagt oefening, geduld en soms wat extra begeleiding om het op de juiste manier toe te passen. Het is een bewezen effectieve methode om te leren omgaan met een grote diversiteit aan klachten. Samen zoeken we naar een vorm die bij jou past, zodat je leert het in je dagelijks leven toe te passen.

 


Meerwaarde van een mindfulness training

 

* gemakkelijker omgaan met stress

* meer afstand van (pieker)gedachten

* minder last van slaapproblemen

* meer genieten / onbevangenheid 

* gemakkelijker meebewegen met omstandigheden

* stressvolle patronen doorbreken

* verbetering van geheugen en concentratie

* grenzen beter voelen

* mentaal fitter, het beste uit jezelf halen

 

Een training stem ik af op jouw behoeften en de uitdagingen die jij ervaart. Met persoonlijke accenten en een praktische insteek onderscheidt mijn manier van trainen zich van de standaard mindfulnesstraining. 

 


WErkvormen

Mindfulness wordt aangeboden als Groepstraining en als Mindfulness op maat. Lees hieronder meer over de twee verschillende werkvormen.

 

GROEPSTRAINING

 

MINDFULNESS OP MAAT