MINDFULNESS


Stress is onvermijdelijk, het hoort bij het leven. Hoe je ermee omgaat echter, is iets waar je invloed op hebt. 
Het is goed jezelf af en toe de vraag te stellen of wat je doet eigenlijk wel werkt voor jou.

 

Mindful zijn betekent dat je volledig met je aandacht in het hier en nu bent. Niet bezig met wat al gebeurd is, of wat nog gaat komen. Je hoofd bevindt zich als het ware op dezelfde plek als je lijf. Met het beoefenen van mindfulness train je je aandacht om met meer afstand te kijken naar gedachten, gevoelens en wat er om je heen gebeurt. Zodat je meer onbevangen kunt zijn en beter kunt meebewegen met wat er op je pad komt.  

 


Meerwaarde

Er is veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar mindfulness. Je kunt het zien als een soort mentale conditietraining die effectief is bij het omgaan met stress, pijn en stemmingsproblemen. Je leert meer balans creëeren en patronen te doorbreken die stress opleveren.

Mindfulness kan ook van grote meerwaarde zijn zonder dat je klachten ervaart; wanneer je jezelf persoonlijk wil ontwikkelen. Je traint je aandacht, je brein, waardoor je mentaal fitter wordt en het beste uit jezelf kunt halen. 


De belangrijkste effecten van mindfulnesstraining:

* gemakkelijker omgaan met stress en lastige gevoelens

* meer afstand van (pieker)gedachten

* minder last van vermoeidheid en slaapproblemen

* meer plezier en keuzevrijheid ervaren

* niet-helpende gewoontes doorbreken

* verbetering van geheugen en concentratie

* grenzen beter voelen en aangeven

 

Een training stem ik af op jouw behoeften en de uitdagingen die jij ervaart. Met persoonlijke accenten en een praktische insteek onderscheidt mijn manier van trainen zich van de standaard mindfulnesstraining. Bij deelname aan een mindfulness training zijn audiobestanden en hand-outs inbegrepen.

 


WErkvormen

Mindfulness wordt aangeboden als Groepstraining en als Mindfulness op maat. Lees hieronder meer over de twee verschillende werkvormen.

 

GROEPSTRAINING

 

MINDFULNESS OP MAAT